SECC has been consolidating state-of-the-art technology, Finite Element Analysis and engineering professional with its extensive experience and innovative technique, providing cost effective and reasonable engineering solution for designing and consulting of construction works.
SECC is proud to have been associated with the design, consulting, and project management of Civil Works, Factories, Power Plants, Buildings, Reservoirs, Transportation Facilities, and Utility Facilities like Subway Tunneling, Subway Station, Deep Foundation, and Water Supply Tunnel.
OUR SPECIALIST TEAMS are well-recognised in engineering & architecture professionals. With our experience of our staff and the solid knowledge, SECC serves our clients meeting a target.
OUR CLIENTS include Contractors, Project Owners, Developers, Organisations, and Privates.
Geotechnical Analysis : FEM Analysis including construction simulation
Foundation Design : Driven Pile, Bored Pile, Barette Pile
Deep Excavation Design : Sheet Pile, Pile Wall, Diaphragm Wall, Underground Structure, Temporary Work
Tunneling Design : Lining Analysis, Deep Shaft, Damage Assessment, Prediction of Soil and Tunnel Deformation
Slope Stability Analysis : Embankment, Reservoir, Dam, Cofferdam, Approach and Trailace Channel
ซู หลิน ซูน ประธานเจ้าหน้าที่บริหาร ร่วมด้วย บุรินทร์ คุณาธิปพงษ์ ประธานเจ้าหน้าที่บริหารฝ่ายก่อสร้าง โครงการวันแบงค็อกร่วมกันเทคอนกรีตประกาศความสำเร็จในส่วนฐานรากที่ยิ่งใหญ่ที่สุดในประวัติศาสตร์ภูมิภาคเอเชียตะวันออกเฉียงใต้ จำนวนคอนกรีต 23,725 ลูกบาศก์เมตร โดยมี เกรียงศักดิ์ กอวัฒนา, วันชัย เทพรักษ์ (SECC) และสมเกียรติ ศิลวัฒนาวงศ์ ร่วมด้วย
อุโมงค์ขนาดใหญ่ลอดใต้ถนนพญาไท เชื่อมต่อระหว่าง Samyan Mitrtown กับ จามจุรีสแควร์ และเชื่อมต่อกับสถานีรถไฟฟ้าสามย่าน ออกแบบโดย รองศาสตราจารย์ ดร. วันชัย เทพรักษ์ ภาควิชาวิศวกรรมโยธา คณะวิศวกรรมศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย และบริษัท สแตรตีเจีย เอ็นจิเนียริ่ง คอนซัลแตนท์ส จำกัด
ขนาดเส้นผ่านศูนย์กลางภายใน 5 เมตร ระยะทาง 100 เมตร ความลึกจากผิวดินถึงผิวนอกอุโมงค์ 5 เมตร ก่อสร้างโดยวิธี Earth Pressure Balance Shield, EPB Shield เป็นอุโมงค์คนข้ามที่ก่อสร้างด้วยหัวเจาะอุโมงค์เเห่งเเรกในประเทศไทย โดยเจาะในชั้นดินเหนียวอ่อน
สามย่านมิตรทาวน์ จะเริ่มเปิดโครงการในวันศุกร์ที่ 20 กันยายน 2562 นี้
การประเมินผลกระทบจากการก่อสร้างชั้นใต้ดินลึก โครงการ ดุสิต เซ็นทรัล พาร์ค ต่ออุโมงค์รถไฟฟ้าใต้ดินในเขตปลอดภัยรถไฟฟ้าใต้ดินและการตรวจวัดความปลอดภัย
บรรยาย โดย รศ.ดร.วันชัย เทพรักษ์ และ อ.ดร.จิรัฏฐ์ เทพรักษ์
วันที่ 25 กรกฎาคม 2565
การออกแบบอาคารต้านทานการสั่นสะเทือนของแผ่นดินไหวตามกฎกระทรวงและประกาศกระทรวงมหาดไทย พ.ศ.2564 และมาตรฐาน มยผ.1301/1302-61
บรรยายหัวข้อ การวิเคราะห์ออกแบบงานขุดเพื่อก่อสร้างชั้นใต้ดินลึกในดินเหนียวกรุงเทพ โดย อ.ดร.จิรัฏฐ์ เทพรักษ์
วันที่ 13-14 , 20-22 มกราคม 2565 เวลา 8.30-16.30 น.